תפריט סגור

עלות מצבר לרכב – כמה עולה מצבר איכותי

שירות מצברים

בעבר, צרכנים חשמליים גדולים היו מקבלים מתח ממקור מתח שלא ניתן היה להניע ממקומו. בחלוף הזמן, התחילו לחפש פתרונות לבעיית הצרכנים הסטטיים כמו פנס רחוב בדמות הסוללה. הסוללה הייתה בהתחלה דומה למצבר, בעלת נוזל האלקטרולית, ובחלוף הזמן המציאו את "הסוללה היבשה". בעיית הסוללות הללו הייתה שהיא סיפקה מתח נמוך לצרכנים גדולים, ולכן התאימה לצרכנים קטנים יותר, כמו פנס. בנוסף, סיפוק הארגיה שלו הייתה קצרה, לאורך של כ-13 שעות רצופות.

שירות מצברים

עלות מצברים:

מחיר מצברים משתנה, מומלץ לבקר בקישור הבא על לברר מחירים כללים של מצברים לשנת 2019.

נפלאות המצבר

כעבור זמן מסוים, הומצא המצבר, רכיב בעל מתן מתח גבוה יותר שעובד בזמן ממושך יותר, שכיום משמש אותנו למנועים וצרכנים חשמליים גדולים יותר. רכיביו של המצבר איכותיים מכיוון שהם אמורים לספק מתח למשך תקופה ארוכה, ולמטרות יומיומיות כמו רכב. עקב הצריכה המרובה של המצברים והדרישה אליהם, עלות מצבר לרכב הוא יקר. בנוסף לכך, ישנם רכבים רבים בישראל ובגלל הכמות העמוסה שלהם בכביש, כמעט כבל שבוע ישנו רכב עם תקלה במצבר. כמות המצברים אשר מתחלפים בשבוע הוא עצום, ולכן נדרשות חברות היצור להגביר את קצב העבודה למען המוסכים.

רכיבי המצבר

ישנם מספר סוגים של מצברים, כאשר כל מצבר מורכב בצורה שונה. במאמר זה נציג סוג אחד של מצבר, מצבר בעל תא וולטא. כל מצבר מסוג זה מחולק לשישה תאים, כל תא כזה נקרא תא וולטא. אספקת המתח של כל תא הוא 2.3 וולט. בכל תא נמצא נוזל הקרוי "אלקטרוליט". נוזל זה הוא חומצה כימית מתוצאה של תהליך כימי פנימי שנקרא "פריקת מטען". נוסף על כך, בתוך כל אחד מהתאים ישנם שני קוטבים, לאחד קוראים אנודה, ולשני קטודה. תחילה, הנוזל שנמצא בפנים הוא מים מזוקקים, ותכונתו הוא הבידוד הטוב שהוא יוצר בין הקטבים. הוא נותן את האפשרות של החומר להתפרק אל תוך המים, ולאחר פירוק זה הנוזל הופך לחומצה כימית, הנקראת "אלקטרוליט".
מצבר בעל רכיבים איכותיים יותר יחזיקו ללא טיפול בטווח זמן ארוך יותר, ואף החלפתם הסופית תקח זמן רב יותר.

זמן מדף של המצבר

משמעות זמן המדף היא שהאנרגיה החדשה הנצברה במטען תהיה פחותה יותר מאשר האנרגיה שהצטברה בפעם הראשונה. זמן מדף תלוי ברכיבי המצבר, באיכות שלהם ובתדירות הטעינה של המצבר. ככל שהטעינה תתבצע בתדירות גבוה יותר, כך איכות המצבר ישמר בצורה טובה יותר. ברכבים הטעינה היא תמידית, אך במידה והרכב מונע ומודמם באופן תדיר מאוד, דבר זה עלול לפגוע בטיב איכות חלקי המצבר. דבר נוסף שיאריך את זמן המדף של חלקי המצבר הוא תחזוק קבוע של האלקטרוליט. וודאו כי האלקטרוליט נמצא לפחות 2 סנטימטר מעל הרשתית בתא הוולטא.

כמה זה עולה

לאחר שהבנו את מורכבות המצבר, נוכל להגיד כי ככל שהמחיר יהיה גבוה יותר, כך גם איכות המצבר. עלות מצבר לרכב נע בין 300-800 שקלים, לא כולל שירותי החילוף שלו.

המאמר נכתב על ידי צוות מאור מצברים – שירותי החלפת מצברים עד הבית

דילוג לתוכן